Wachtendonk, Duitsland

spaß in deutschland

21 juli 2017 - Wachtendonk, Duitsland

Dat lees je inderdaad goed! Wij zijn inmiddels al een paar dagen in Duitsland. Nou hebben we voor dat we de grens overgingen ook het nodige meegemaakt. Toen wij Tiel binnenliepen kwamen terecht bij camping 'Tussen de Dijken'. Zonder meer de leukste camping die we in Nederland hebben gevonden. Bij aankomst kregen wij gelijk een heerlijke koude Hertog Jan en vertelde wij ons verhaal aan de eigenaren Rika en Jan. Opeens schrokken we van de tijd aangezien het 9 uur was en onze tassen nog gepakt stonden en onze magen leeg waren. Gauw even de tent opgezet en wat gegeten. Na het eten zijn we nog aangeschoven samen met de vaste campinggasten en bekende van Jan en Rika en na een goed aantal biertjes, en pijn aan de lachspieren gingen wij ook maar slapen.

De volgende ochtend was iet wat zwaar opstaan... nadat we alles hadden gepakt kregen we nog koffie aangeboden en toen was het alweer bijna middag haha. Nadat we de stad van Flipje  hadden verlaten gingen we richting Nijmegen. De laatste overnachting in Nederland was in een hotel, na twee weken was een "normaal" bed wel erg lekker. De volgende dag bereikte we onze eerste mijlpaal: de Duitse grens. Hiep hoi, de vier dagen daarna hebben we elke dag rond de 30km gemaakt en wildgekampeerd. Wildkamperen is niks mis mee, behalve dat er elke ochtend naaktslakken in je schoenen kruipen en als je niet goed controleert kan je gelijk schone sokken aantrekken. Ook hebben wij onze eerste klooster slaapplaats geregeld. Mochten onze tenten in de mooie achtertuin opzetten in een klooster in Xanten.  Op dag 1 kwamen wij een hardloper tegen in het bos die vroeg wat wij aan het doen waren. En wonder boven wonder kwamen wij hem eergisteren wéér tegen. Dat kon geen toeval zijn volgens Jurgen de hardloper dus werden wij uitgenodigd  voor een kop koffie in zijn grote Amerikaanse camper. De koffie werd al gauw bier en een gesprek van een half uur werd 4 uur. Erg gezellig maar met anderhalve liter de man lopend op een stuk stokbrood in de brandende zon was toch niet echt ideaal. Gelukkig kwamen we langs een restaurant waar we even een ontnuchterende maaltijd hebben gehad. Afgelopen nacht sliepen we Op camping Lupinenhof. Wederom aangenaam verrast door de vriendelijke mensen. We kregen direct een paar stoelen om Op te zitten en een biertje van de buurman. Later op de avond kwam de campingeigenaar nog even een praatje maken en vertelde ons dat we gratis mochten slapen en hij gaf ons zelfs wat "wandelgeld" om een kop koffie van te halen de volgende dag, helemaal top natuurlijk! Momenteel zitten wij te genieten van een voedzame lunch bij de Mac en lopen richting Abtei Mariendonk om te vragen of we daar mogen overnachten.

Tot de volgende update!

Groetjes,

Jelle en Corne

1. Britt:
    21 juli 2017
    En waar is die verdomd handige telefoon ?
  2. Paula:
    22 juli 2017
    Hoi mannen, super leuk om jullie avonturen te lezen. Tot nog toe hebben jullie het goed voor elkaar:)
  3. Carla , André:
    23 juli 2017
    Jelle en Corné, Super leuk om zo op de hoogte de blijven. Jelle je bent echt een geboren schrijver. Liefsxx
  4. Margret en Rob:
    24 juli 2017
    Hoi Jelle en Corne,wat gaaf zeg om deze ervaring op te doen,héél leuk.om jullie verhalen te lezen,succes mannen,
  5. Jacques en Elly:
    Hoi Corne en Jelle,
    Jullie verhalen vinden wij onwijs leuk om te horen en wat foto's van jullie te zien.
    Vanaf nu gaan we jullie dan ook volgen. Het is een onwijs gave belevenis denk. Veel plezier en toi toi toi. Succes.
  6. Hetty en Ton:
    24 juli 2017
    Hoi Corne en Jelle, leuk verhaal over de eerste dagen, nog geen blaren? Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Leuke reacties van de mensen die jullie ontmoeten, heel veel plezier !
  7. Anneke en Jos:
    24 juli 2017
    Het is nog ver naar Rome maar heel veel succes van ons.
  8. Jacques en Elly:
    25 juli 2017
    Hai boys hou vol en veel plezier
  9. Rob en Margret:
    26 juli 2017
    Goeiemorgen avonturiers! We zijn erg benieuwd naar jullie verdere verhalen...! Valt het weer nog een beetje mee? Alles nog heel? Succes!
  10. Anneke en Jos:
    26 juli 2017
    Corne nog gefeliciteerd met je vader.
    Groetjes.