Rome!

23 oktober 2017 - Rome, Vaticaanstad

Lieve lezers, met heel veel trots en blijdschap kunnen we jullie mededelen dat wij gisteren aangekomen zijn in ROME!!! Na 110 dagen zwoegen, zweten, en afzien hebben wij de eindstreep behaald. Een tocht van bijna 3000 kilometer door bossen, velden, heuvels en bergen. Door regen, zon, wind, en sneeuw. Wij hebben het allemaal getrotseerd en overwonnen. Onderweg richting het Sint-Pietersplein flitste alles even voorbij. De mensen die we hebben ontmoet en die ons hebben geholpen, de plekken waar we hebben geslapen, de bergtoppen waar we op hebben  gestaan, en natuurlijk de band die tussen ons is ontstaan. Het gevoel dat ik had toen ik het plein op liep en de basiliek zag is een onbeschrijflijk gevoel. Opluchting? Winnaar? Verdriet dat het afgelopen is? Ik zou er geen een kunnen kiezen. Maar het is een moment dat ik nooit van mijn leven zal vergeten. Gisteravond hebben we onze overwinning gevierd in deze prachtige stad met een lekkere maaltijd en een welverdiend biertje.

Vanmorgen vroeg zijn wij met onze credenziale (pelgrimspasspoort) terug gegaan naar het plein. Na een behoorlijke securitycheck en wat hulp van de Zwitserse Garde kregen we onze bezoekerspassen en mochten wij het vaticaan in. Daar hebben wij toen ons testemonium ontvangen. Een officieel document waarop staat dat wij met succes onze pelgrimage hebben uitgelopen. Een mooie herinnering voor thuis aan de muur. Daarna heeft Corné afscheid genomen van zijn stukgelopen schoenen en zijn we samen de basiliek in geweest. Vandaag en morgen genieten wij nog even van de stad en al het moois wat ze ons te bieden heeft en woensdagmiddag aanstaande vliegen wij weer terug naar Nederland. Ergens deze week zal ik nog een laatste verhaal typen en wat extra foto's toevoegen van de reis.

Wij gaan de stad in! Groetjes,

Jelle en Corne

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacques en Elly:
    Hallo Corne en Jelle,
    Bedankt voor jullie mooie verhalen. Zo konden wij een beetje met jullie reis meeleven. Een ongekende prestatie met heel veel herinneringen en foto's die jullie de afgelopen 4 maanden hebben beleefd.
    VAN HARTE GEFELICITEERD met het behalen van deze geweldige pelgrimstocht. Een prestatie waar jullie zeer zeker heeeeeeeel trots op mogen zijn.!!!!!!
    Geniet nog even van het mooie Rome, en voor woensdag een hele goede terugreis. ( die een stuk makkelijker zal gaan als de heenreis)
    En WELKOM in Nederland.!!!!!
  2. Paula:
    23 oktober 2017
    Gefeliciteerd!! Deze mooie ervaring zal je niet snel vergeten. Geniet nog even van het mooie Rome en dan op naar huis. Groeten van André en Paula
  3. Anneke en Jos:
    Vanharte gasten,
    Voor deze geweldige super prestatie we zullen het reisverslag missen maar geniet nog maar even van Rome want het is een geweldige stad. Groetjes
  4. Marloes en Joeri:
    23 oktober 2017
    WoW mannen gefeliciteerd!! Wat een topprestatie, momenten om nooit te vergeten en om van te blijven nagenieten komende tijd. Heel bijzonder wat jullie gedaan hebben, de terugreis zal wel gek zijn in 3 uurtjes terug! Geniet nog even van al t moois in Rome, liefs uit Utrecht!
  5. Ineke:
    23 oktober 2017
    GEFELICITEERD jelle en corne!! Prestatie hoor. Ik loop achter jullie, hoop begin november aan te komen. Nog 200 km te gaan. :-). Pelgrims groet van ineke Dorresteijn
  6. Loes:
    24 oktober 2017
    Gefeliciteerd mannen! Zo gaaf! Geniet nog even van de laatste dagen. Liefs!