De eerste rustdag(en)

11 augustus 2017 - Waldlaubersheim, Duitsland

Goedemiddag Nederland!

Wij zitten nog steeds in Duitsland en zijn alweer een stuk verder. Vorige week kregen we bezoek! Hessel en loes kwamen een nachtje doorbrengen bij ons op de camping. Het was misschien iets te gezellig aangezien we toch met enige moeite ons bed uit kwamen de volgende dag. En na een 'ontnuchterend ontbijt en wat foto's gingen ook zij weer verder. Wij hebben verder ook niet veel gedaan die dag op een wasbeurt na. De volgende ochtend weer helemaal klaar en opgeladen begonnen we aan het inpakken van onze spullen. En toen trok ik de voorste haringen eruit en PATS, wéér m'n tentstok door midden. SHIT! Na een lang telefoontje met de klantenservice van Bever mocht ik de tent terugsturen naar Nederland en konden we nu op zoek gaan naar een andere tent. Dus hup naar  Köln en met hulp van een Duitstalige heldin scoorde ik daar een nieuwe tent. in echt waar de grootste outdoorwinkel die we ooit gezien hadden. Eindelijk konden we weer verder.

De volgende dag liepen we langs de Rijn richting Koblenz. We kwamen terecht op een camping waar wij de eerste reizigers naar Rome tegenkwamen. Een ouder stel dat fietsend vanuit hun woonplaats in Alkmaar vertrokken. Ze zouden er 7 weken over doen, dat klonk voor ons als bijna onmogelijk. De volgende ochtend vroeg op liepen wij het dorp door waar wij bij een soort clubgebouw werden aangesproken. Er stonden een paar oude mannen in uniformen die ons vroegen of we al hadden ontbeten. Wij bedankte ze vriendelijk maar uiteindelijk werden we bijna bevolen om dan toch even koffie te komen drinken. Eenmaal binnen kwamen we erachter dat het ging om de plaatselijke jagersvereniging. Op de tafel stonden tientallen belegde broodjes dus uit beleefdheid aten we ook wat. Blijft toch altijd een beetje voorzichtig bij oude Duitsers in uniform ;-).  We kregen ook wat aluminium folie om wat broodjes in te pakken voor onderweg en na een tweede kop koffie gingen wij weer verder. De dagen daarna waren erg lang en nat. 06:00 op en 21:00 de tent opzetten. Gisteren was een recorddag, het is gisteren tijden het lopen geen 2 minuten droog geweest. Om het half uur even stoppen om je schoenen leeg te gieten en je sokken uit te wringen is absoluut geen pretje. Gelukkig konden we gisteren op een camping een blokhutje huren om even op te warmen en te drogen.

Wij gaan nu richting Bensheim en vanaf daar hopen we in ongeveer 3 weken in Basel aan te komen. Bedankt voor het lezen en jullie horen snel weer van ons!

Groetjes,

Jelle en Corné

1. Jacques en Elly:
    11 augustus 2017
    Hoi Jelle en Corne,wij nemen ons petje af hoe jullie het allemaal doen. Klasse hoor. Want met veel regen loop je toch niet echt voor de lol.
    Hopen dat jullie beter weer gaan krijgen. We lezen met plezier jullie verslagen.
    Jongens, houd vol en veel succes en plezier met alles.
    Toi toi toi
  2. Jacques en Elly:
    11 augustus 2017
    Nog een klein berichtje voor Corne.
    Je bent wel vreemd hoor met baard. Lekker makkelijk zeker hoef je niet te scheren. Zo dacht Jacques er vroeger ook over!!!!
  3. Anneke en Jos:
    12 augustus 2017
    Het is een groot land hoor Duitsland maar ondanks dat het af en toe wat tegenzit, heel veel succes. Zoals je het verhaal elke keer schrijft top hoor Jelle, wij vinden het in ieder geval heel leuk om te lezen elke keer.
  4. Cees en Marja Verkade:
    15 augustus 2017
    Hallo mannen,
    Wellicht zullen jullie zeggen "wie zijn die Verkade's"?, in Bergambacht waren wij de buren met het kopje thee!
    Wij volgen jullie vorderingen en hebben bewondering voor jullie doorzettingsvermogen.
    In Bergambacht had de grootste van jullie pijnklachten aan het been, of de knie en wij waren (als vierdaagse wandelaars) er niet gerust op dat dit goed zou aflopen.
    Nu, zo' 5 weken verder wandelen jullie nog steeds en komen jullie steeds dichter bij het doel.
    Hoe zo, heeft de jeugd geen doorzettingsvermogen. Jullie bewijzen het tegendeel, KLASSE.
    Vervolg met plezier jullie weg en wij volgen jullie met plezier.
    Groet, Cees en Marja.
  5. Marloes en Joeri:
    19 augustus 2017
    Hoi corne en Jelle,
    Wat leuk dat jullie deze blog bijhouden! Erg leuk om te lezen over jullie avonturen, ik ga jullie vanaf nu blijven volgen. Fijn dat er zoveel aardige mensen zijn die jullie willen helpen. Hopelijk hebben jullie de meeste regen achter de rug, op naar de zon! Geniet ook maar van de bijzondere tijd, groetjes!
  6. Rob Remmig:
    22 augustus 2017
    Hy gasten! Wat een mooi verhaal weer! Maar het allermooiste is toch dat jullie ondanks de kleine en wat grotere tegenslagen volhouden. Want het blijft een t......eind om af te leggen! Blijf op elkaar letten, blijf genieten van de mooie momenten en ontmoetingen, (de nare dingen vergeet je toch heel snel als de tocht is volbracht!!) en eet en drink erop los: zonder brandstof gaan de benen echt niet volhouden! Maar ik lees dat DAT wel goed gaat!! Top, gasten! We zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal!! Veel succes!! (En lol!!)