De kop is er af!

11 juli 2017 - Rumpt, Nederland

Hallo iedereen!

Hier onze eerste update sinds we zijn vertrokken naar Rome.  We zijn nu een week onderweg en hebben al aardig wat toffe dingen gezien en meegemaakt.  Veel leesplezier!

Nadat we afscheid hadden genomen van wat familie en vrienden die ons nog kwamen uitzwaaien zijn we richting Leiden gelopen. Het is nu begonnen, maar het besef was er totaal niet. Eenmaal Leiden uitgelopen kwamen we uit in Zuidbuurt op de camping bij Boer Jan. Boer Jan gaf ons bij aankomst een hand, eigenlijk schudde hij ons de arm aangezien zijn handen zo groot waren dat hij hand, pols, en onderarm vast had. Hij vond lopen naar Rome maar een apart idee, maar zag zichzelf wel in de kloosters "gezellig" zitten bij de nonnetjes. De volgende dag stonden we op een camping in Zevenhuizen waar we twee pelgrims tegenkwamen die op de fiets onderweg waren naar Santiago. En na een welverdiend speciaal biertje en een duik in het zwembad gingen we slapen. Toen we opstonden begonnen we te voelen dat we toch best sportief bezig waren geweest al 2 dagen. Okselstriemen van de tas en onze benen waren ook nog niet helemaal herstelt. Maar toch moeten we verder! Toen we uiteindelijk aankwamen in Gouderak gingen we op zoek naar een camping omdat we er wel klaar mee waren. Er was niks in de buurt en aangezien er hevige onweer en regen was voorspeld moesten we een plek zoeken om te wildkamperen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan in de polder. Uiteindelijk een soort van beschut plekje gevonden en daar onze tent opgezet. Snel gekookt want in de verte hoorde we al gedonder. En na een korte nachtrust konden we weer verder. Toffe camping gevonden waar we van onze overburen een kop thee kregen omdat ze ons zagen ploeteren en vonden dat wij dat wel hadden verdiend.  De volgende dag sliepen we op camping Koekoek in Tienhoven. Blijkbaar was er een bruiloft aan de gang en nadat wij zowat alle foute Nederlandstalige nummers die je je kan bedenken hadden gehoord konden ook wij slapen. De dagen daarna waren lekker warm tot vandaag. Vanmiddag met de poncho gelopen tot we in Rumpt  aankwamen. Zojuist onze tenten opgezet onder een perenboom op camping De Pit. Het schijnt morgen de hele dag te gaan regenen dus dat word ook voor het eerste inpakken in de regen. We hebben zeker geleerd van onze eerste dagen lopen en hebben  het wandeltempo verlaagd en het aantal pauzes opgeschroefd. De planning is om over een week aan te komen in Duitsland. Jullie horen snel van ons!

Groetjes

Jelle en Corné

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sam: