Zwitserland!

8 september 2017 - Sursee, Zwitserland

Sorry,  iets later dan belooft!

Inmiddels zijn wij Basel al lang voorbij! Maar niet zonder slag of stoot.  De laatste dagen in het zwarte woud waren best pittig. Veel regen en veel steile heuvels en bergen. Ook kwamen we langs Titisee, een mooi groot meer waar we een (zeer) frisse duik hadden genomen. Was ook wel nodig na 4 dagen zonder douche haha. Onderweg kwamen we ook Terry uit London tegen. Hij liep ook Der Westweg en probeerde het in 9 dagen te lopen. Dat leek ons echt onmogelijk aangezien het 14 dag etappes waren. Maargoed: challenge accepted! Hij liep met ons die dag mee, maar de volgende dag had hij ons al redelijk snel ingehaald. Uiteindelijk waren wij zaterdagmiddag drijfnat in Basel aangekomen. Waar Terry ons nog even kwam uitzwaaien en succes wensen voordat hij terug zou vliegen.

Het moment dat we de grens overliepen was een apart gevoel. Ene kant blij dat we eindelijk Zwitserland hadden bereikt. Maar ook een raar afscheidsgevoel aangezien we toch bijna anderhalve maand door Duitsland hadden gelopen. De twee rustdagen in Basel waren ook meer dan welkom. De eerste dag kwam mijn vader langs met de camper en hebben we een flinke klim in een van de kerktorens gemaakt. Een prachtig uitzicht over de stad! In de avond hadden we gezellig gebarbecued in het Franse gedeelte van Basel. De volgende dag toch nog een extra rustdag geboekt om voor te bereiden op de Alpen.

Inmiddels zijn we al een paar dagen aan het lopen in Zwitserland en er zijn ons 2 dingen opgevallen. De mensen zijn hier niet te verstaan en wat is het hier DUUR!

Gisteren gingen we koffie en een stempel halen in een kioskje in een klein dorpje. De eigenaresse bleek een Italiaanse te zijn en meteen werden onze stempelboekjes gepakt en die gingen de zaak rond. Ze vonden het geweldig! We dronken onze koffie op op een pleintje voor de kiosk en even later kwam ze weer aangelopen. Ze gaf ons een briefje van 20 frank waar we wat lekkers van konden halen. Helemaal te gek!

Vanmorgen werden we wakker op een heuvel met een prachtig uitzicht. In de verte zagen we de enorme bergen van de Alpen. Komende weken gaan loodzwaar worden maar we worden vast en zeker beloond met mooie uitzichten en avonturen. We hebben er zin in.

Jullie horen snel weer van ons!

Groetjes van Jelle en Corne

Ps, dit bericht word wederom mogelijk gemaakt door de Wi-Fi van Mcdonalds

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacques en Elly:
    8 september 2017
    Wat klinkt het allemaal leuk. Maar ook erg zwaar. Petje af hoor jongens..
    Hou vol. En jullie zeggen het zelf al..... in Zwitserland zijn veel bergen. Erg mooi maar ook onwijs zwaar denk. Maar ondanks dat genieten jullie wel zo te horen. En wat ervaring is dit zeg. Als je omkijkt hebben jullie al veel beleeft.
    Jelle en Corne maak er wat moois van en blijf vooral genieten.
    Succes met alles. Groetjes van ons.
  2. Paula:
    Hoi Corne en Jelle,

Ja, bergen in Zwitserland zijn hoog! Maar jullie hebben denk wel stevige kuiten gekregen van al dat lopen. Dus dat gaat jullie lukken! Veel plezier in Zwitserland en geniet van de mooie vergezichten.
  3. Robert ter Heide:
    Briljant mannen.

Goed om jullie verhalen te lezen. Wonderlijk hoe mensen jullie helpen op de weg naar Rome. Wellicht zullen jullie het af en toe zwaar hebben, en denken, waarom ben ik hier in Godsnaam aan begonnen? Denk dan maar zo, voordat je het weet ben je weer thuis. Dus geniet met volle teugen, het zijn waardevolle dagen. In gedachten wandel ik met jullie mee.
  4. Marloes en Joeri:
    8 september 2017
    Wow wat een avonturen weer en pittige reis. Begin me wel steeds onsportiever te voelen als ik dat vergelijk met jullie. Super knap en fijn dat jullie t meestal goed naar je zin hebben. Zet hem op en geniet van de views en het avontuur. Groetjes uit Kroatië
  5. Anneke en Jos:
    Hoi Kanjers,
    Fijn om te horen dat jullie nu in Zwitserland zitten. Ja de bergen, geniet er maar van want je moet er toch overheen. Verder is het toch ook wel leuk om te horen dat McDonalds een filiaal heeft daar, zo houden we toch nog contact met jullie.
    Hopelijk gaat het verder goed met jullie, nog veel wandelplezier en tot hoores
  6. Loes:
    9 september 2017