Bikkelen in de Noord Eifel.

1 augustus 2017 - Bonn, Duitsland

Zijn we weer!

Zojuist aangekomen in Bonn na een paar dagen flink stijgen en dalen in De Eifel. Maar eerst even terug waar we de vorige keer stopte. Abtei Mariendonk, waar wij een overnachting gingen regelen. Toen we daar aankwamen zagen we dat het een klooster was waar 27 nonnen woonde (De droom van boer Jan uit Zuidbuurt?). Nadat wij ze even lief aankeken mochten we in een nabijgelegen gebouw ons matje en slaapzak uitrollen. We hadden uitzicht op het gebouw en als je lang de ramen keek zag je af en toe een hand en een hoofd wegduiken haha. S' ochtends vroeg stond er een grote kan koffie, appels, en koekjes klaar op de tafel buiten.  En Nadat We een bedankbriefje hadden achtergelaten liepen we verder naar onze eerste grote stad in Duitsland: Aken.

En na een paar nachten slapen in de bossen en een flinke portie regen en onweer kwamen we aan in Aken. Daar doken we een hostel in en hebben onze avond doorgebracht met (welverdiende) pizza's, bier en films.

Hierna gingen we richting Bonn. Lange dagen gemaakt. Eerste weken zaten we rond 4 uur op de camping met een km of 12 in de benen. Inmiddels nu onze benen en voeten wat sterker zijn lopen we rond de 32km per dag. Eergisteren sliepen we wederom in een klooster in Heimbach. Voelde als een flinke stap terug in de tijd toen we de monniken zagen in habijt, en al helemaal toen we onze kamers zagen. Alle meubels hadden minstens een of twee wereldoorlogen meegemaakt, althans zo zagen ze er uit.  Een bed groot genoeg voor Napoleon was iets wat krap voor een Jelle van bijna 2 meter. Uiteraard wel een hele toffe ervaring.

Nu aangekomen in Bonn vervolgen wij onze weg langs De Rijn richting Koblenz. Jullie horen snel weer van Ons!

Groetjes

Jelle en Corné

1. Anneke en Jos:
    1 augustus 2017
    Echt een heel leuk verhaal hoor, zoals je de overnachtingen in de kloosters omschrijft top. Maar Rome is nog ver weg hoor. Succes van ons in het verdere verloop van jullie tocht.
  2. Loes:
    2 augustus 2017
    Tot vanavond mannen! Ben heel benieuwd of jullie baarden inmiddels flink gegroeid zijn en of dat strakke billen verhaal klopt ;)
  3. Andre en Paula:
    2 augustus 2017
    Lijkt me een mooi avontuur zo te lezen. Wel handig dat je af en toe een klooster tegenkomt.. Veel plezier verder!
  4. Paula:
    2 augustus 2017
    Bikkelen hoor, maar jullie worden wel verwend door de nonnetjes. Nu een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn. Leuk en veel plezier!
  5. Ron:
    Mooi verhaal weer :-)
  6. Hetty en Ton:
    3 augustus 2017
    Hoi Jelle en Corne, het uitstapje in Aken was denk wel welkom na al die kloosters. Jullie hebben er inmiddels weer aardig de vaart in met ruim 30 km per dag. Gaat het onderling nog goed, jullie trekken toch alweer een flink tijdje met elkaar op 24 per dag. Af en toe samen een biertje drinken helpt daarbij welHeel veel plezier en we wachten op het volgende verhaal met leuke foto's. Gr. Hetty en Ton.
  7. Jacques en Elly:
    4 augustus 2017
    Leuke verhalen zeg. Jullie zullen wel heel veel meemaken samen. Zijn jullie nog niet op elkaar uitgekeken?
    We blijven jullie volgen. Heel veel succes en plezier nog samen en houd de moed erin.